RO | EN | HU

europedirect.Institutii si politici Europene, politici ue, politici comune ale uniunii europene, politicile comune ale uniunii europene, politici comune ale ue, politici sociale europene, politici sociale in ue

Despre reţeaua Europe Direct

Reţeaua de informare Europe Direct este activă în toate statele membre şi este formată din birouri axate pe comunicare, resurse şi contactul dintre organizatori de evenimente şi experţi:
- 435 de centre de informare UE repartizate în toate statele membre;
- aproximativ 400 de centre de documentare pe lângă universităţi şi centre de cercetare din Europa;
- aproximativ 400 de experţi (Echipa Europa) care vă stau la dispoziţie pentru a participa la evenimente sau a scrie articole de presă.

Aveţi întrebări despre UE? "Europe Direct" vă stă la dispoziţie!

Cum pot obţine un permis de şedere daca mă mut într-o altă ţară din Europa? Care sunt normele privind tarifele pentru serviciile de roaming? Zborul meu a fost anulat, ce drepturi am în acest caz? Ce fel de fonduri UE pot obţine pentru proiectul meu? Pentru răspunsurile la toate aceste întrebări şi la multe altele, contactaţi serviciul central de informare "Europe Direct" telefonic sau on-line, în oricare dintre limbile oficiale ale UE.

Dacă doriţi să obţineţi consiliere sau sprijin în regiunea în care locuiţi sau să găsiţi un forum local care promovează dialogul şi informaţiile corecte privind politicile UE, contactaţi cel mai apropiat centru local de informare - acestea există în toate ţările Uniunii Europene. Pentru Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, puteţi contacta Centrul Regional Europe Direct Transilvania de Nord.

Serviciul central de informare vă oferă următoarele:

- răspunsuri rapide la întrebări cu caracter general legate de Uniunea Europeană;
- îndrumări către cele mai bune surse de informaţii/consiliere şi date de contact (la nivel european, naţional sau local);
- infomaţii despre drepturile şi oportunităţile dumneavoastră în calitate de cetăţean al UE, precum şi despre exercitarea acestora (cum să obţineţi un permis de şedere sau recunoaşterea calificărilor profesionale într-un alt stat membru, cum să depuneţi reclamaţii cu privire la produse nesigure etc.);
- informaţii de specialitate (dacă este necesar);
- oferirea cu titlu gratuit a anumitor publicaţii ale Uniunii Europene.

În cazul în care navigarea pe site-ului Uniunii Europene vă pune probleme, puteţi apela la serviciul de chat pentru a găsi:
- documente specifice ale UE (legislaţie, publicaţii, comunicate de presă etc.);
- fişe informative, rapoarte, statistici, documente de lucru etc. cu privire la anumite politici europene;
- informaţii despre integrarea europeană, despre istoria, simbolurile şi instituţiile UE etc.

Ce servicii sau informaţii nu poate oferi serviciul central Europe Direct?
- soluţionarea unor probleme (centrele Europe Direct nu pot înainta reclamaţii în numele dvs., însă vă putem recomada instituţiile către care să vă îndreptaţi);
- comentarii cu privire la anumite aspecte sau poziţii legate de politica UE;
- consiliere juridică (interpretarea legislaţiei europene).

Centrele de documentare
Ajută universităţile şi institutele de cercetare să promoveze şi să dezvolte educaţia şi cercetarea în domeniul integrării europene, încurajându-le în acelaşi timp să participe la dezbaterile despe Europa. Oferă informaţii detaliate despre politicile UE şi pun la dispoziţie publicaţiile oficiale ale Uniunii. Identificaţi cel mai apropiat centru de documentare.

Experţi (Echipa Europa)
Experţi care fromează Echipa Europa sunt persoane care pot susţine, la invitaţia dumneavoastră, prezentări, ateliere sau dezbateri în cadrul conferinţelor şi târgurilor sau la nivelul unor organizaţii (şcoli, ONG-uri, firme etc.). De asemenea, pot să dea interviuri sau să scrie articole pentru presă. Puteţi să faceţi cunoştinţă cu ei la diferite evenimente pe teme europene sau să îi invitaţi să ia cuvântul în cadrul evenimentelor pe care le organizaţi. Identificaţi un expert UE.