RO | EN | HU

europedirect.Institutii si politici Europene, politici ue, politici comune ale uniunii europene, politicile comune ale uniunii europene, politici comune ale ue, politici sociale europene, politici sociale in ue

Jurnalistii din Transilvania de Nord, specializati pe „Cresterea economica a Europei”

Centrul regional Europe Direct Transilvania de Nord, Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest şi partenerii Asociaţia Profesioniştilor în Presă Cluj şi UBB Radio Online dau startul mâine, 17 martie, celei de-a cincea ediţii a trainingului destinat jurnaliştilor din Transilvania de Nord.

Trainingul are loc în perioada 17-18 martie 2011 la Cluj-Napoca şi are ca obiectiv instruirea a 24 de jurnalişti din cele 6 judeţe ale Regiunii Nord-Vest (Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sălaj), în legătură cu o prioritate de comunicare la nivel european: „Creşterea economică a Europei”.

Lectorii sunt două personalităţi din domeniul media şi economic: dl. Ovidiu Nahoi, redactor şef adjunct „Adevărul” şi redactor şef "Buletin de Europa" şi dl. Liviu Voinea, profesor SNSPA şi ASE, director executiv al Grupului de Economie Aplicată (GEA) şi preşedinte al Academiei Europene de International Business pentru 2011.

Accesul jurnaliştilor la training s-a făcut pe baza CV-ului şi a unui portofoliu de materiale de presă pe tematici europene, publicate în perioada 2009-2011. Participarea la training este gratuită.

Informaţii suplimentare:
Trainingurile destinate jurnaliştilor din Transilvania de Nord îşi propun să contribuie la creşterea calităţii reflectării în mass-media regională şi locală a priorităţilor de comunicare europene, prin consolidarea capacităţii jurnaliştilor de a adapta şi transmite acest tip de informaţii, atât la nivel strategic (armonizarea priorităţilor de comunicare europene cu cele locale/regionale), cât şi la cel al implementării practice (prin agrearea unor instrumente de lucru). Reamintim faptul că începând cu 2009, ADR Nord-Vest şi Centrul regional Europe Direct Transilvania de Nord organizează două traininguri pe an pentru jurnaliştii din regiune. În 2009, participanţii au fost specializaţi pe temele „Alegerile pentru Parlamentul European” (martie) şi „A 20 aniversare a căderii Cortinei de Fier” (septembrie) iar în 2010 pe „Redresarea economică şi socială în Uniunea Europeană (martie 2010) şi „Europa 2020” (octombrie).

Context:
Comisia Europeană a stabilit pentru anul 2011 cinci priorităţi: abordarea crizei şi guvernanţei economice; restabilirea creşterii economice pentru crearea de locuri de muncă prin accelerarea programului de reforme Europa 2020; clădirea unui spaţiu de libertate, justiţie şi securitate; deschiderea negocierilor pentru un buget UE modern şi exercitarea unei influenţe europene pe scena mondială. Europe Direct, reţeaua de comunicare a Comisiei Europene destinată publicului larg, asigură prin intermediul celor 500 de centre de informare cu acest nume funcţionale în statele membre, transmiterea priorităţilor şi mesajelor CE la nivel local şi retransmiterea preocupărilor cetăţenilor către Comisie.