RO | EN | HU

europedirect.Institutii si politici Europene, politici ue, politici comune ale uniunii europene, politicile comune ale uniunii europene, politici comune ale ue, politici sociale europene, politici sociale in ue

Primul apel catre Centrul regional Europe Direct pentru Transilvania de Nord, la doar cateva ore de la lansare

Centrul regional Europe Direct pentru Transilvania de Nord a receptionat prima intrebare la doar cateva ore de la lansarea oficiala a proiectului, 19 februarie 2008, ora 3:24 PM.

D-na Maria Moga ne-a transmis, prin e-mail, urmatorul mesaj:
„buna,
am gasit un anunt intr-un ziar local legat de serviciul oferit si am mai multe intrebari. prima: va rog sa imi spuneti care sunt reglementarile ue legate de alimentatia publica. cu restul revin dupa ce primesc acest raspuns. in cat timp pot sa sper la un raspuns?
Maria Moga”

Raspunsul i-a fost oferit la 1 zi dupa adresarea intrebarii, tot prin e-mail. Potrivit Codului Administrativ de Conduita, solicitarile generale prin e-mail au termen de raspuns de 3 zile, in timp ce pentru solicitarile mai complexe termenul este de 3 saptamani.

Reamintim ca, incepand din februarie 2008, cetatenii Regiunii Nord-Vest au posibilitatea de a-si adresa intrebarile privind Uniunea Europeana Centrului regional Europe Direct pentru Transilvania de Nord. Este vorba despre un centru de informare specializat, finantat de Comisia Europeana si parte a Retelei de Centre Europe Direct, existente in toate statele membre UE. Centrul regional Europe Direct pentru Transilvania de Nord este gazduit de Agentia de Dezvoltare Regionala (ADR) Nord-Vest la sediul sau din strada Sextil Puscariu nr.2, Cluj-Napoca, iar programul este zilnic, intre orele 9-17. Scopul Centrului este diseminarea de informatii despre politicile si programele Uniunii Europene, in regiune.

Sub responsabilitatea structurii gazda, Centrul ofera publicului larg urmatoarele servicii:
furnizarea de informatii, asistenta si raspunsuri la intrebari privind legislatia, politicile, programele si oportunitatile de finantare ale Uniunii Europene - la sediu si on-line; oportunitatea de a comunica institutiilor UE reactiile lor sub forma unor intrebari, opinii; posibilitatea de a adresa intrebari despre Uniunea Europeana la numarul de telefon gratuit 00800 6 7 8 9 10 11 si de a utiliza in scopul informarii pe teme europene telefonul, calculatorul cu Internet, imprimanta si TV cu conexiune la Europa prin Satelit, din Centru; diseminarea de informatii, publicatii si documentatie, la sediul propriu si prin intermediul universitatilor, scolilor si institutiilor publice.

Centrul regional incurajeaza cetatenii Regiunii Transilvania de Nord sa apeleze cu incredere si numarul de telefon european, unic, gratuit 00800 67891011. Europe Direct, serviciul de asistenta telefonica pentru cetateni, infiintat de Comisia Europeana, a primit cea de-a 100 000a intrebare pe 13 noiembrie 2007 - marcand un nou rezultat record pentru EUROPE DIRECT. In 2007, un important numar de intrebari s-a referit la probleme legate de piata interna (cum ar fi calatoriile, munca sau studiile in strainatate), intrebari generale privind institutiile UE, precum si intrebari legate de reglementarile privind serviciile de roaming. La sfarsitul anului trecut, numarul intrebarilor legate de Tratatul de reforma inregistra o crestere.

Profilul utilizatorilor serviciului EUROPE DIRECT incepe cu cel al studentului care isi pregateste o lucrare, ajungand la cel al pensionarului care este in cautare de informatii privind pensionarea intr-o alta tara UE decat cea din care provine. Proprietarii de intreprinderi mici si mijlocii (IMM) se intereseaza de finantari pentru a-si demara sau extinde afacerile, in timp ce profesionistii solicita consiliere privind directivele si regulamentele UE. Serviciul este deschis de luni pana vineri, intre 9.00 si 18.30 ora Europei Centrale. In afara acestor ore, utilizatorii pot lasa mesaje la cutia vocala a EUROPE DIRECT.