RO | EN | HU

europedirect.Institutii si politici Europene, politici ue, politici comune ale uniunii europene, politicile comune ale uniunii europene, politici comune ale ue, politici sociale europene, politici sociale in ue

Conferinţa reţelelor de informare şi asistenţă pe teme europene din Transilvania de Nord

Peste 20 de reprezentanţi ai reţelelor din regiune au participat vineri, 29 martie 2013, la Cluj-Napoca, la „Conferinţa reţelelor de informare şi asistenţă pe teme europene din Transilvania de Nord”.

Evenimentul, sub forma unui workshop de comunicare, a fost organizat de Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest prin centrul de informare Europe Direct Transilvania de Nord, cu sprijinul partenerilor Prefectura Cluj, UBB Radio Online, BisNet Transilvania şi Punctul Local Euraxess. Evenimentul a venit în completarea eforturilor Reprezentanţei Comisiei Europene la Bucureşti care a organizat o primă întâlnire între aceste reţele în mai 2012, tot la Cluj, cu scopul de a se cunoaşte şi a lucra împreună.

Lucrările workshop-ului au avut loc la sediul Prefecturii Cluj, între orele 10-17. Trainerul a fost doamna Cristina Nistor, lector universitar doctor la Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării.

Obiectivul workshop-ului a fost întărirea colaborării şi o mai bună coordonare între diferiţii actori responsabili de comunicarea pe teme europene în regiunea Transilvania de Nord (judeţele Bistriţa-Năsăud, Bihor, Cluj, Maramureş, Satu Mare şi Sălaj):
• Reţelele de informare şi asistenţă ale Uniunii Europene - Centrele de Informare Europe Direct, Centrele de Documentare Europeană, Team Europe, Enterprise Europe Network, Euraxess, Eures;
• Organismele intermediare pentru programele operaţionale;
• Prefecturile din Transilvania de Nord.

„Conferinţa reţelelor de informare şi asistenţă pe teme europene din Transilvania de Nord” s-a desfăşurat în contextul Anului European al Cetăţenilor 2013.

Context:
Cetăţenii României, în calitate de cetăţeni europeni, au drepturi şi obligaţii specifice despre care trebuie să fie informaţi permanent şi cu date la zi. Pentru a atinge acest obiectiv, Comisia Europeană a înfiinţat o serie de reţele, în parteneriat cu diverşi actori din statele membre. Aceste reţele interacţionează cu publicul la nivel naţional, regional şi local şi oferă servicii gratuite de informare şi asistenţă pe teme europene. Fiecare reţea oferă asistenţă personalizată într-un anumit domeniu, răspunzând întrebărilor legate atât de aspecte generale ale UE cât şi de aspecte specifice cum ar fi mutarea într-o altă ţară din Europa, găsirea unui loc de muncă, mobilităţi studenţeşti, obţinerea de fonduri europene, găsirea unui partener de afaceri, drepturile consumatorului european s.a. Reţelele sunt: Europe Direct, Centrele de documentare europeană, Team Europe, Centrul European al Consumatorilor, Enterprise Europe Network, Euraxess, Eurodesk, Euroguidance, Europass, Eurydice, SOLVIT, Centrele Naţionale de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, Your Europe Advice, Centrul de informare pe instrumente structurale, Punctul Europa pentru cetăţeni, Punctul de contact cultural, Media Desk România.

 

Pagini Utile:
 Europe Direct Romania www.europedirectromania.eu

 Centrul de contact Europe Direct http://europa.eu/europedirect/index_ro.htm  
 Portalul Uniunii Europene www.europa.eu  
 Site-ul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania www.ec.europa.eu/romania  
 Site-ul Europa ta http://europa.eu/youreurope/citizens/index_ro.htm  
 Anul European 2013 http://europa.eu/citizens-2013/